پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم
سرخط خبرها

صدور هشدار نارنجی مدیریت بحران خراسان رضوی | کاهش محسوس کیفیت و دمای هوای مشهد از روز سه‌شنبه (۷ آذر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۶۹۵۷
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
صدور هشدار نارنجی مدیریت بحران خراسان رضوی | کاهش محسوس کیفیت و دمای هوای مشهد از روز سه‌شنبه (۷ آذر ۱۴۰۲)
مدیریت بحران خراسان رضوی از روز سه‌شنبه (۷ آذر ۱۴۰۲)، به دلیل وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید افقی برای این استان هشدار نارنجی صادر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، براساس هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی، از روز سه‌شنبه تا چهارشنبه هفته جاری (هفتم و هشتم آذرماه) در نواحی بادخیز، احتمال بروز خسارت و انتقال ذرات گردوغبار به نواحی مرکزی را خواهیم داشت.

در این مدت بیشترین میزان باد و گردوخاک در شهرستان‌های سرخس، کلات، درگز، تایباد، تربت جام، خواف، سبزوار، داورزن و بردسکن و توابع آن‌‎ها پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز سه‌شنبه، شاهد بارش‌های رگباری (نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ) توأم با آب‌گرفتگی و احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و در ارتفاعات و نواحی سردسیر استان نیز شاهد بارش برف خواهیم بود.

پیش‌بینی می‌شود، بیشترین حجم بارش را در شهرستان‌های سرخس، کلات، قوچان، جغتای، نیشابور، فیروزه، چناران، فریمان، خواف، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، زاوه، طرقبه‌شاندیز، ارتفاعات استان و شهر مشهد داشته باشیم.

باتوجه به نفوذ جریانات نسبتاً سرد شمالی و کاهش بین ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما به‌ویژه برای نیمه شمالی و نواحی شرقی خراسان رضوی، پیش‌بینی می‌شود از روز چهارشنبه در نواحی سردسیر استان کمینه دمای هوا شبانه به کمتر از ۲ درجه سلسیوس زیر صفر برسد.

در این هشدار، تشکیل مه، کاهش دید به‌ویژه در محور‌های سردسیر و کوهستانی استان طی روز چهارشنبه تا صبح پنج‌شنبه نیز پیش‌بینی شده است.

همچنین در غالب نقاط خراسان رضوی به‌ویژه نواحی بادخیز، شاهد وزش باد شدید همراه با پدیده گردوخاک و گردوغبار با احتمال بروز خسارت، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید خواهیم بود.

براساس هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی، به احتمال زیاد براثر بارش برف و باران، لغزندگی محور‌ها، تشکیل مه و کاهش میدان دید و در نتیجه اختلال در سیستم حمل و نقل استان را طی روز‌های سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه به‌ویژه در نواحی مرتفع و سردسیر شمالی داشته باشیم.

لذا توصیه می‌شود شهروندان تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد همچنین خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی را داشته باشند و همچنین از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

همچنین توصیه می شود شهروندان دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و سایر فضاهای مشابه را تنظیم کرده و تمهیدات لازم در راستای کاهش خسارات را اتخاذ کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->